.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در اداره ارشاد شهرستان نکا
دومین مرکز دیجیتال فرهنگی مازندران افتتاح شد

دومین مرکز دیجیتال فرهنگی مازندران در مجتمع فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا افتتاح شد تا در جهت بومی‌سازی برنامه‌های دیجیتالی تلاش شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی دیجیتال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گفت: شهرستان نکا به دلیل سوابق طولانی در بخش دینی و مذهبی، نیازمند انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری است تا در راستای مسائل دینی در شهرستان، در زمینه فرهنگ و هنر نیز تلاش شود.

سیداسماعیل احمدی عنوان کرد: تعامل فرماندار، شهرداری و شورای شهر نکا با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون دیگر شهرهای استان مازندران، مایه دل‌گرمی به اصحاب هنر و فرهنگ است که امیدواریم تا در زمینه رشد و بالندگی این مقوله تلاش بیشتری انجام دهند و همچنین حمایت‌های بیشتر و مستمری نیز از سوی مسئولان انجام شود.

وی گفت: خانواده‌ها اکنون به سمت کامپیوتر، اینترنت، ماهواره و فضای مجازی رفته‌اند که راه‌اندازی چنین مراکز فرهنگی می‌تواند در ایجاد فضای سالم برای فرزندان و ایجاد آسودگی برای خانواده‌ها و هدایت فرزندان به سمت فضای مجازی سالم، موثر باشد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اهمیت فضای مجازی، افزود: با توجه به عصر دیجیتال فعلی و توجه جوانان و خانواده‌ها به فضای مجازی و اینترنت، فضای مجازی جامعه با توجه به جنگ نرم دشمن نیازمند ایجاد فضای نرم است تا سلامت خانواده و در راستای آن سلامت جامعه در این فضا حفظ شود که مراکز فرهنگی دیجیتال تضمین این سلامت مجازی است.

احمدی با بیان اینکه بعد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا دومین اداره در راه‌اندازی و افتتاح مرکز فرهنگی دیجیتال در ارشاد است، خاطرنشان کرد: پنج مرکز فرهنگی دیجیتال در سطح استان در دستور کار است که با قوت در تجهیز و راه‌اندازی آن تلاش می‌شود.

وی گفت:‌ معرفی بازی‌ها و نرم‌افزارهای سودمند و ارائه محتوای مناسب برنامه‌های فرهنگی، تولید انیمیشن، تولید نرم‌افزار و بازی‌های یارانه‌ای، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید انیمیشن، کلاس‌های اینترنت، ویندوز و غیره از جمله موارد و اهداف مهمی است که در راه‌اندازی این مراکز دنبال می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: در این مرکز، بازی‌های دارای مجوز عرضه می‌شود تا برای کشف استعداد جوانان و شناسایی هنر فرزندان این مرز و بوم و معرفی به کشور و جهان همت گمارده شود و با برنامه‌ریزی تلاش می‌شود تا اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به شکل صحیحی در این مراکز سپری شود.

احمدی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای آینده است، افزود: پیگیری آموزش مدیران این مرکز فرهنگی دیجیتال نیز در دستور کار است تا با استفاده و بهره‌مندی از مدیران خوب، خدمات بهتری ارائه شود و تمهیداتی نیز برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا در نظر گرفته‌ایم تا مشکلات مختلف آن با برنامه‌ریزی رفع شود.

فرماندار شهرستان نکا نیز در سخنانی با تاکید بر ممارست و جدیت در اجرا و تولید کارهای هنری گفت: جامعه امروز ما نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مقابله با جنگ نرم دشمن است و لذا همه ما باید در این راستا برای توسعه فرهنگ و هنر تلاش کنیم.

رحیم قاسمی‌طوسی افزود: در کار فرهنگی، حساسیت و ظرافت بسیاری وجود دارد که با توجه به سلایق مختلف، باید از کج‌سلیقگی‌ها جلوگیری شده و در جهت توانمندسازی فرهنگ و هنر شهرستان و هنرمندان تلاش شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز با بیان اینکه در طول سال جاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیار با محتوایی توسط این اداره برگزار شده است، خاطرنشان کرد: برای عرضه کارهای فرهنگی و هنری بیشتر در جامعه نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی هستیم.

محمدعلی صفرپور افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی نمایشگاه‌ها، اجرای نمایش، برگزاری سوگواره عکس عاشورایی و غیره از جمله برنامه‌های شاخص ما در طول سال جاری بوده که در ادامه کار هم نیازمند کمک مسئولان برای غنای بیشتر در کارهای فرهنگی و هنری هستیم.

وی بیان داشت: برای تجهیز مرکز فرهنگی دیجیتال ارشاد اسلامی نکا با دارا بودن بالغ بر 30 کامپیوتر در این مرکز، بیش از 150 میلیون تومان هزینه شده است.

مرکز دیجیتال فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا، با حضور سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرماندار نکا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا، رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسئولان فرهنگی شهرستانی و استانی و هنرمندان افتتاح شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.